Facebook desmiente el uso de las fotos de usuarios para anuncios de terceros

"In the past couple of days, a rumor has begun spreading that claims we have changed our policies for third-party advertisers and the use of your photos. These rumors are false, and we have made no such change in our advertising policies."
Así comienza la noticia del blog oficial de Facebook donde Barry Schnnitt, manager de política de comunicaciones de Facebook, desmiente la noticia que circula por Facebook desde hace un par de días. La alarma saltó cuando hace unos días comenzó a circular por los perfiles de Facebook un mensaje en el que se adviertía que la red social permite a los anunciantes utilizar sin permiso las fotos de los usuarios.

La empresa ha aclarado que las fotos se usan únicamente para informar a los amigos confirmados de las acciones o productos de los que uno se hace fan.

"We've run advertisements from our own advertising system for more than a year that let your friends know if you have a direct connection with a product or service, in the same way that your friends learn through your News Feed if you're connected with another friend or an organization's Facebook Page. For example, if one of your friends becomes a fan of a Page, you may see an ad, like the one below, with your friend's profile photo that indicates the action that friend has taken."

>> Podéis leer la versión oficial en "Debunking Rumors about Advertising and Photos"

blog comments powered by Disqus